Razvoj ohišja izvenkrmnih motorjev

Trajanje projekta: 01.05.2017 - 01.05.2018

V sklopi projekta Po kreativni poti do znanja, smo skupaj s študenti skonstruirali in oblikovali krmilno ročico izvenkrmnega električnega motorja za čolne.

Električni pogoni na vseh področjih v vedno večji meri izpodrivajo motorje z notranjim izgorevanjem. Cilj projekta je bilo nadgraditi izvenkrmni motor moči do 15 kW, da ga je mogoče vgraditi na manjša plovila. Podjetje Podkrižnik d.o.o. je že razpolago z osnovno konstrukcijo izvenkrmnega motorja. V okvirju projekta je bilo ohišje izhodiščnega motorja predelano, nadgrajeno s krmilno ročico in ustrezno predelano konstrukcijo, da je postalo univerzalno uporabno tudi na manjših čolnih. Izvenkrmnemu motorju je potrebo skrajšati nogo in prilagoditi geometrijo ladijskega vijaka, da sedaj karakteristike ustrezajo pogojem plovbe v čolnih.

Projektna skupina je delovala v predvideni strukturi (strojniki, industrijska oblikovalca in elektrotehnik). Na sedežu podjetja Podkrižnik d.o.o. smo izvedli začetno delavnico na kateri nam je delovni mentor s svojimi sodelavci predstavil obstoječo izvedbo izvenkrmnega motorja. Skupaj smo razdelili projekt v osnovne aktivnosti in naredili časovni plan projekta. Projekt smo razdelili v A) industrijsko oblikovanje, B) konstruiranje ročice in ohišja motorja, C) električni del. Stalno je bilo potrebno usklajevanje med industrijskim dizajnom ročice in ohišja motorja ter konstrukcijo, ki zagotavlja ustrezno tesnjenje električnega motorja pred vodo. Izvedena je bila analiza ponudnikov ladijskega vijaka, ki naj bi bil ustrezen tudi za obravnavani motor. Na osnovi zbranega gradiva so bili določeni ključni parametri ladijskega vijaka in povezanost s karakteristikami pogona. Izdelana je bila nova konstrukcija gredi za pritrditev komercialno dostopnega ladijskega vijaka. Konstrukcija vključuje tudi varovanje vijaka v primeru, ko pride do blokade vijaka. Industrijska oblikovalca sta pripravila v več korakih predloge za industrijski dizajn ohišja in krmilne ročice. Upoštevala sta željo podjetja, da je dizajn "športen" s podjetju lastnim karakterjem. Konstrukterji so analizirali možnosti za tesnjenje. Na trgu so pregledali in tudi obiskali proizvajalce tesnil. Izdelan je bil koncept in nato konstrukcija za funkcijski prototip za testiranje tesnila. Na osnovi izvedenih testov je bilo izbrano najbolj ustrezno in robustno silikonsko tesnilo. Izdelan je bil 3D model ohišja motorja z naprednimi površinami in nova nosilna plošča z vgrajenimi tesnili. V novi konstrukciji so bili uporabljeni rezultati industrijskega dizajna in analize tesnil. Elektro ekipa je zbrala dokumentacijo za zajemanje podatkov iz motorja in baterije ter prikaz podatkov. Na enem mestu se je postavila krmilna veriga od elektro motorja, baterijskega vira, krmilnika do prikaza trenutnih vrednosti. V krmilno verigo je bil vgrajen bolj zmogljiv in funkcionalen uporabniški vmesnik. Izpolnjevanje med seboj odvisnih zahtev po privlačni obliki, funkcijskih zahtev po enostavnem vzdrževanju in zanesljivem tesnjenju ter tehnologični izvedljivosti je kompleksna naloga. Zato je bilo potrebno posamezne korake večkrat ponoviti. Na koncu je bila izdelana tehnična dokumentacija. Sledila je izdelava prototipa in dokončna potrditev pred začetkom serijske proizvodnje. 

image23.jpeg

Partnerji projekta

Podkrižnik d.o.o.